Bron: #Wshnl, 19 maart 2023 om 14:15
Vorige week bestelde ik bij mijn huisapotheek Coevering in Geldrop een nieuwe voorraad medicijnen. De baliemedewerker legde mij geduldig uit dat
mijn verzekeraar andere/”nieuwe” medicijnen vergoedt/oplegt dan dat ik nodig heb.
Een jaar geleden heeft mijn verzekeraar uit kostenoverweging eveneens een ander product opgelegd. Mijn ervaring met dat “nieuwe”, goedkopere
product bleek voor mij niet goed te werken. Ik had daardoor geen vertrouwen in het “nieuwe” product.
In samenspraak met mijn verpleegkundige is toen op recept het oorspronkelijke medicijn voorgeschreven en vertrekt. Over het oorspronkelijke
product was ik namelijk wel tevreden. Tot mijn verbazing vorige week blijkt mijn verzekeraar toch weer het “nieuwe” product te vergoeden en op te
leggen.
Mijn verzekeraar heeft geen contact met mij opgenomen om uit te leggen waarom het “nieuwe” medicijn nodig is en waarom dit “nieuwe” product bij
mij zou moeten werken. Mijn verpleegkundige en ik kunnen uit ervaring spreken en willen uitsluitend het oorspronkelijke product.
Uiteindelijk bestaan verzekeraars door de premies die betaald worden door de verzekerden. De verzekerden moeten zelf kunnen bepalen wat er uit
de eigen beurs vergoed wordt.
Apotheek de Coevering kan in enkele gevallen de voor mij noodzakelijke producten niet leveren waardoor ik de zorg niet krijg die ik nodig heb. Ik
betaal wel trouw mijn zorgpremie. Met deze mail uit ik mijn zorgen over deze ontwikkeling. Ik wil dat mijn verzekeraar zorg vergoedt die past bij het
individu waar de zorg voor bedoeld is. Deze zorg mag niet ten kosten gaan van winstdoelstellingen van de verzekeraar.
Ik vraag het beleid hierop aan te passen.
Tevens geef ik u toestemming om mijn persoonlijke gegevens zoals naam en email te gebruiken om door te sturen ten bate van het aanpassen van
het beleid.