Ik ben het al langer meer dan zat!

Bron: #Wshnl – vr 10 feb 17:45

Ik ben het al langer meer dan zat!

Kwaliteit apotheekpersoneel benedenmaats. Men staat niet meer voor maatwerk richting de patiënt, maar verzuipt in de regeltjes en belangenstrijd Zorgverzekeraars en eigenaren apotheken. Daarnaast denkt men dat ik zeker achterlijk ben!

Al diverse keren medicatieoverzicht gevraagd en ontvangen. Je wordt er niet wijs uit. Aangegeven dat ik een DUIDELIJK overzicht wil met bovenaan wat ik nu gebruik, gevolgd door wat ik gebruikt heb en start en einddata van deze medicatie. Hele m.i. onnodige discussies hierover gehad. Zelfs medisch specialisten vonden de lijsten onduidelijk. Medewerkster zou het doorgeven. Tot op heden is het nog steeds hetzelfde ! De apotheken bij mij in de buurt zijn allemaal niet je van het. Onaardig, bot personeel, die vaak niet de waarheid vertelt. Ergert me mateloos, keer op keer. Wil graag overstappen naar een andere, goeder apotheek, die in de buurt niet te vinden is.

En dan de medicatie; een drama.
Bloeddrukverlager: daar een hele strijd over moeten voeren. Tijd nodig gehad om ingesteld te raken. Werd een tijd vergoed. Daarna niet meer. Diverse discussies met apothekersassistente gehad hierover. Niet rechtvaardig dat ik het volle pond moet betalen. Dan zou ik het verschil moeten betalen tussen het goedkopere middel en dat waar ik goed op ga en wil blijven gebruiken. Huisarts erop gezet.
Heeft formulier medisch preferent gemaakt. Hij gaf aan dat de apotheek ondanks beleid Zorgverzekeraar zelf een besluit kan nemen in deze door mij het middel te laten gebruiken en het te vergoeden. Dat was nieuw voor mij. Werkt het in de praktijk? NEE,
DUS!!!! Ik vind het te gek voor woorden.

En dan de eed van Hypocrates.
Op deze wijze verrijken de Zorgverzekeraars zich. Hebben nl. een monopoliepositie. Ook de apotheken liften mee.
In plaats van dat men gericht is op genezen van mensen en het toepassen van maatwerk, maakt men mensen op deze manier steeds zieker en agressiever! Het kan zo niet langer!!!

Als ik verder nog wat kan doen ogv actievoren, dan hoor ik het graag!
Veel succes met het verzamelen van reacties en ik weet zeker dat wij het voor elkaar gaan krijgen dat dit systeem weg moet en plaats moet maken voor een andere wijze van mensen bedienen!

Plaats een reactie